Jennifer Andersson

Natten

Publicerad 2013-07-11 01:11:38 i Allmänt,

Idag har jag sett nästan en hel säsong av how I met your mother, älskar att ha någon sådan dag ibland då man knappt gör någonting! Händer inte ofta så får passa på. Men fixade hos chezter runt lunch, klappade bara lite på han idag. Det är väldigt sällan han får en helt ledig dag, brukar i alla fall ta en promenad på ca halvtimmen eller rykta honom riktigt ordentligt, men idag fick blir en "mattefri" dag. Klappade bara lite på honom i hagen när jag gav han lunchen ;)

jobbade kvällen så fått ihop lite pengar alltså. La in alla tider för den här veckan på tidskortet och skickat in det så nu är mina 18 timmar denna vecka inlagda. Det roliga är att vi skulle få mellan 30-40 timmar i veckan. Tror ni någon fick det? Svar nej. Skitdåligt verkligen, det skiljer på allas schema. Vissa har massa nätter medans vissa vara har typ kvällar (jag fick mycket kvällar men har haft tur att få några nätter+att jag ställt mig som reserv på en jäkla massa nätter, och bytt till mig några från andra som inte kunnat jobba) sen skiljer det sig på hur mycket timmar vi fått också, vissa har kanske två pass i veckan medans andra har tre långnätter i rad. Jag är väl i mitten någonstans skulle jag tro ;) nej men Manpower tycker jag är rätt dåligt, det känns inte som att det finns någon ordning på något. Vi fick tillexempel en ny chef (i april?) så när jag försökt ringa vår chef i typ en vecka (utan framgång) fick jag tillslut reda på att hon slutat och vi hade fått ett nytt överhuvud. Det var mycket bättre att jobba förra sommaren, då var schemana mer jämna och det var mer koll på läget från postens sida.

Men det är i alla fall högre timlön från Manpower, men det skulle behövas mer kontroll och ordning. Nu gled det här inlägget åt alla håll men jaja det är sent så.. ;)

Imorgon, eller idag som det är. Ska chezter hoppas lite på eq, förhoppningsvis kan mamma fota. Och vara hinderfixare för det är för krångligt att behöva höja och sänka osv själv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela