Jennifer Andersson

Hoppträning check och allt möjligt

Publicerad 2013-07-06 12:47:14 i Allmänt,

Kom hem från stallet för en stund sedan, har hopptränat chezter och han var lika fin som när jag hoppade i torsdags! Det bara flöt på hela passet, värmen och hans för långa päls tog kanske ner liiiite. Men annars flöt det runt hela tiden. Fick en jättebra känsla och bettet funkade kanoners, såg mina avstånd och både jag och chezter lät hindrena komma till oss istället för att vi ska rusa mot dem ;)

Vi hoppade lite bana med böjda linjer och en 2studs-ett steg- räcke- två steg- oxer. (Chezter var lite väl lydig och fick faktiskt in 3 istället för två först, hehe svårt när man inte är så van att han är så himla lydig)

Så är nöjd med träningen idag, känns bra inför fredag. Allt i stallet är klart också utom att jag har insläpp sen, ska smörja grejerna då också för det orkade jag inte göra nu. Chezter ska få sig en liten promenad också. Ikväll får vi se om det kanske blir bio med någon? Har fått "vill inte vara hemma" humör nu verkligen ;)

Alex i stallet har åkt idag till Spanien och göttar sig, så ska ta hand o hennes häst flisan under tiden. Fram tills nästa lördag, sen jobbar jag tre kvällar nästa vecka och så tävling fredag, sen hänga med till christinehamn igen på lördagen (men då är jag hästskötare/allt i allo/fotograf åt Marielle. Skulle kunna tänk mig att köra tvådagars, men det blir dyrt att betala både tre startavgifter+ bensin tur och retur X2. Speciellt när jag fortfarande har pengar att betala av på chezter och allt annat som behövs betalas, ska kanske köpa mig lite lotter så jag kan vinna någon miljon om sisådär 2000år..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela