Jennifer Andersson

50-50 lydnad osv

Publicerad 2013-07-09 00:03:47 i Allmänt,

Red ut med Marielle igår, spruta på chezter hur mycket flugsprej som helst och då äntligen höll sig de jäkla insekterna borta. Behöver bara spruta på ungefär halva flaskan.. I alla fall red vi galoppstigen och runt lite där. Hade egentligen bara tänkt trava (så att chezter verkligen skulle behålla skorna på) men när vi hoppa över ett "dike" (det är mer som en pytte kulle, fast neråt. Det är inga problem att bara gå över) och med en liten bäckfåra. Det var väl en bra beskrivning.. ;) aja hästarna tyckte i alla fall det var väldigt kul att hoppa över då de blev taggade och började galoppera. Fast de galopperade lika snabbt som om de skulle trava, fast trava ville de inte ;) så vi fortsatte skrattande galoppera då, de var ju lydiga när det gällde tempot, bara inte gångart ;)

Efter uteritten fixade jag mockning mm till chezter och flisan. Innan jag åkte hem, fick även ett nattpass. Börjar kl 00 och slutar 06.

Idag trimma jag på fibern, gick helt okej. Gjorde mycket en övning som jag hittat på (eller gjort om från en annan övning från mitt fina dressyrövningarhäfte) man går in i en skänkelvikning, sen rider man i en 8volt innan man går ut på kortsidan och gör en övergång till skritt och trav igen. Sen samma fast spegelvänt. Sitter och skriver på mobilen så kan inte lägga ut någon förklarande bild tyvärr;)

Imorgon ska chezter trimmas med småhinder på gruset, hitta tempo, känsla, avstånd. Kommer bli ett grymt bra pass så ni vet ;) onsdag ska han få ta det lugnt, en mysig promenad tror jag det blir då. Torsdag blir det småhinder och några språng, checka av inför fredag. Så fredag blir det tävling i christinehamn, 90&100. Hade egentligen lust att hoppa två 1m, men det finns ju aldrig. Ska försöka få så fina rundor som möjligt, samma flyt och känsla som jag hade på träningen och i torsdags. Då kommer det gå kanoners! Får se om mina tävlingsnerver håller ;)


Nästa tävling hade jag tänkt 24 i Filipstad, men jobbar natten till 24.. Har lite beslutsångest om jag ska försöka få bort den natten. Men nätterna är ju det bästa (drygt 200kr i timmen tror jag det ligger på) och har inte så många som det är nu.. Och så är det i Karlstad den 26, eller 27 beroende på vilka klasser jag ska hoppa. Så kan ju helt enkelt bara åka till Karlstad, även fast det hade varit kul att få ha typ ett "meeting". Menmen pengarna måste jag ha så det får bli endagars, om jag inte ska ta två dagar i Karlstad.. Får se, kanske om jag får hjälp me betalningen så kan jag åka två dagar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela