Jennifer Andersson

Utvärdering hoppträning

Publicerad 2013-02-13 20:46:47 i Allmänt,

Det gick väl sådär idag. I början vet jag inte vad jag höll på med, hade ingen bra galopp och mest satt där och vänta på bättre dagar eller nått i den stilen...
Men sakta men säkert blev det bättre, chezter var rätt stark och en aningen spänd men jag får väl inse att vi är där vi är nu. Går inte att hoppa fram 100 steg även fast jag gärna vill det. Skulle vara helt jävla underbart att få en helt klockren runda på typ 1m-1.10.. Men alltid tycker jag att det blir minst 40% fel.

Även fast chezter inte är lätt att rida så ligger minst 50% av felen hos mig. Jag måste komma bättre till i min ridning och tro på det jag gör, våga tro att jag vet vad jag håller på med. Det är då det går bra!

Jag sitter mycket och tjuvhåller i chezter när vi hoppar. Och jag tror det ligger kvar efter att jag i början när jag hoppa han bara fick hoppa på ett tredelat. När hans förra ägare hade honom och jag bara red han åt henne. Då var jag TVUNGEN att ständigt hålla i honom, annars drog han all världens väg.

Kommer ihåg första gången jag hoppade honom. Vi kom mot hindret, vi hoppa, vi landa, och han SPRANG! Det gick inte att få stopp för fem öre, gick inte ens att sakta in. Ända sättet att få hejd på han var att styra in i väggen, det fanns ingen annan utväg om jag inte ville sitta där och skena runt tills han blev trött och sakta av själv!

Blev lite bättre ju mer jag hoppade honom. Men tänk er en häst som är stark på ett pelam... Hur blir den inte då på ett enkelt tredelat?! Så då var jag tvungen att hela tiden hålla honom, och resultatet blev då att han kom fram precis lagom;) men nu är han fortfarande stark på pelamet, men nu kan jag inte håll honom på samma sätt.

Sista rundorna kändes bäst, så de får jag komma ihåg mest. Nu fick Eva i alla fall se vad vi har att jobba på, hon ska även prova att rida honom någon dag, ska bli jätte intressant!

Jag är så glad att jag frågade Melinda om hon trodde jag kunde åka till Eva. Först tänkte jag att nä, det går inte. Det är för kort inpå jag frågar, de har inte tid med mig där...

Men jag fråga och nu är jag här! Så nu ska jag lära mig så mycket som jag bara kan, jag ska bli såååå mycket bättre i min ridning, jag ska slita som ett djur, försöka tro på det jag gör och kämpa, kämpa, kämpa för att få det bästa resultatet någonsin! Man kommer ner för att kunna ta sig upp! Nu SKA jag bli bättre än jag någonsin varit så jag och chezter kan få klockrena rundor på MINST 1.10!!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela