Jennifer Andersson

Hoppträning

Publicerad 2013-02-08 19:26:21 i Allmänt,

Idag blev det som jag sagt hoppträning. Chezter var taggad och kändes som ett 100m långt tåg som gick i 100km/h (utanför spåret). Men får skylla mig själv när jag inte hunnit rida så mycket. Men fick ändå en bra rytm och tempo och han hoppade jättefint och vi fick till bra avståndpunkter för det mesta. Så skönt när man hittar flytet och känner att allt funkar. Sen att han var stark och lite lång emellanåt får jag ta!
Med tanke på det bra tempot, flytet, avståndspunkterna och sprången så var det här en av de bästa träningarna på länge!
Att få till tempot är ganska svårt med chezter. Springa har han inga problem med, men han blir gärna väldigt stark och lång och då är det svårt att få tillbaka honom något alls, han går på och man känner att han inte lyssnar på tygeltag. Så man måste se till att han går på fram men är ihop och ha en normal kontakt med bettet utan att han drar iväg. Det fick vi verkligen träna på idag och jag tycker vi löste det bra! Även om det var kämpigt ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela