Jennifer Andersson

Hoppning!

Publicerad 2013-02-03 14:11:30 i Allmänt,

Kom hem från stallet för en stund sedan, har duschat och käkat lite så sitter nu och chillar vid datorn. Blev ingen hoppträning idag utan istället gick jag och 3 andra från stallet iväg till EQ och hoppa tillsammans. Chezter kändes fin idag, han var pigg men inte så stark och han hoppade bra. Tänkte visa lite vilka olika övningar som vi gjorde: (vet att bilden är dålig men skitsamma!)
 
Vi började med att hoppa två sockerbitshinder på en volt med 2 galoppsprång emellan. Hade lite dålig galopp först men sen gick det bra!
 
Därefter tog vi och hoppa oxern (som då var ett räcke) på en 8-volt. Så man bytte galopp i varje landning. Det gick väl sådär... Det är en sak som funkar sådär för oss, att byta galopp över hindret. Ibland funkar det bra, och ibland inte.. Men avstånden såg jag bra i alla fall!
 
Och höjdpunkten var en serie längst medellinjen. Man kom in på travbommarna, sen en stuts och därefter ett galoppsprång till ett räcke. Avslutade sedan med 2 galoppsprång till en oxer. Och här kändes Chezter jättefin! Det bara flöt hela serien. På slutet låg oxern på typ 120-125 kanske. Det ända som var när vi hoppa serien var att jag lutar mig åt höger för mycket vilket gör att Chezter drar sig åt höger, så det måste jag börja tänka på!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela