Jennifer Andersson

Träningen för Arnold assarson:

Publicerad 2013-12-07 18:43:22 i Allmänt,

Började väl sådär kan man säga. Eller ja, den började inte! Vår grupp skulle starta 13.15, men visste att det skulle bli senare. Kanske sådär 10-20min innan vi skulle få gå in i ridhuset tänkte jag. För kollade första gruppen och de drog över ca en kvart. Så var vid ridhuset prick kvar över ett, för man vill ju inte chansa. Och hade inte hört något om att det skulle vara någon längre försening. Men vi fick vänta nästan en timme. Det var inte lite kallt stå där ute i blåsten med häst och tunna ridkläder! Sen när vi stått och väntat mer än 45min då minsann varnar de på fb gruppen att det är ca 45min förstenat så de i sista gruppen ska veta det. Vi i näst sista gruppen fick inget höra..

Men kom tillslut in i ridhuset ändå. Vi red samma övningar som i inlägget innan, och även rida diagonalt över raka bommar och byta galopp.

Men ska jag va ärlig tycker jag inte träningen var sådär jättebra. Det var väl inget större fel så men tyckte inte den gav mig speciellt mycket. Sen så var grupperna för stora, 6st blir svårt att verkligen hinna med att hjälpa på den korta stunden. 

Men fick lite tips iallafall och det var bra övningar som är jättebra att använda i vardagsridningen. Som tränare tycker jag inte han var bland de bästa, men tror att det kan handla lite om en vanesak också. Om man tränar några fler gånger för han kommer man nog in i hans sätt att lägga upp träningen osv bättre och kan då få ut mer av träningen. 

Men de tips jag fick kommer i alla fall komma till användning så träningen var bra att ha gjort i alla fall!;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela