Jennifer Andersson

Full rulle idag

Publicerad 2013-12-05 23:09:06 i Allmänt,

Har gått i ett hela dagen, kom hem för ca 5min sedan och åkte hemifrån runt halv 1. 

Åkte med mamma in till stan idag, drog ut på tiden innan vi kom iväg men tillslut var vi där i alla fall. Hjälpte henne leta finkläder till någon jobbmiddag eller va det var hon skulle på imorgon. 

Sen bar det av direkt och träna skivstång med Corinne, och så nu var det stallet.

Red igenom chezter ordentligt idag, hade egentligen tänkt jogga idag och rida mer ordentligt imorgon men tänkte att det är bättre att rida ordentligt idag så kan jag förhoppningsvis bara flyta på en liten stund imorgon över någon bom. Så är vi redo för Arnold träningen efter det!

Har i alla fall bestämt vad hästen ska ha på sig. Har ju alltid plan A som går ut på att det ser fint ut när jag rider och det går bra. Sen finns plan B som är till för de tillfällena det går mindre bra att rida, och då är tanken att hästen ändå är fint ryktad och fixad, med fina saker osv. Så även fast det går dåligt ridmässigt så ser vi i alla fall snygga ut medans det händer!

Så här kommer hans "outfit" tills på lördag:


Såklart ska ps of Sweden tränset användas. Hoppar alltid med det och vilket träns!!!


Jag och Marielle bestämde att det blir brunt schabrak, Melinda rösta också på det i tisdags och lillis tyckte inte ens jag skulle köpa ett orange schabrak. Och jag tycker båda var väldigt fina så jag blir nöjd med brunt ;)



Sen var jag illa tvungen att åka till hööks idag och handla skydd. För de jag har är slitna och inte så fina längre.. Men måste byta storlek för hästen har stockben.. Så det får mamma göra imorgon ;)



Sen blir det även nytt fint täcke :) så det får inte snöa eller regna för då blir jag inte glad!



Och kan nu tänka er! Jag köpte något åt mig själv också! Så nu ska jag rida i stövlar istället för chaps ibland!;)


Sen ska jag ha på mig mina jeans ridbyxor (som är så slitna så det är knappt något tyg kvar..) men de är de finaste jag har så hoppas de kan hålla ut på lördag..

Tröja vet jag inte riktig.. Kan bli lamicell tröjan jag köpte när Grums sadelmakeri gick i konkurs.. 


Jaja jag har tills imorgon kväll att bestämma mig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela