Jennifer Andersson

Too doo

Publicerad 2013-08-15 16:38:25 i Allmänt,

Idag tog jag lite sovmorgon. Men eftersom jag gått upp 5 två dagar i rad vaknade jag med jämna mellanrum ändå hehe. Drog i alla fall iväg till stallet vid lunch och gav hästarna mat. Tog in chezter och red iväg med Marielle till ridhuset och trimmade lite där. Han var lite spänd och ofokuserad men det blev bättre stundsvis. Synd att vara inne när det är så fint väder men är ju snart ponnydressyr SM så vi får inte vara på utebanorna då man tydligen inte får blanda storhäst med ponny. Hade tänkt rida Svea på gruset igår men nopp gick inte, tävlingarna börjar ju först imorgon så tycker att man allt kunde få rida igår i alla fall, men nix. Bara att traska hem till banan vid stallet istället, tur att den finns i alla fall!

Gick i alla fall bättre att rida Svea igår, hon kändes mjukare idag och fick en bättre känsla. Hade nog gått ännu bättre om vi kunnat vara på en större bana, men man får göra det bästa med det man har.


Ikväll blir det jobb på posten, bara 3 timmar från 18-21. Men sen ska jag vara båtvakt vid mörudden där pappa har sin båt så får lite extra pengar för det, jag ska mest sitta i en liten stuga från 22-05. Är ju van att jobba natt så det blir nog lättförtjänta pengar haha. Fast vad jag ska göra om det verkligen kommer nån vandal eller så har jag ingen aning om. Fast det är en till som ska vara vakt så får hoppas den personen löser det. Jag har ingen lust att konfrontera någon mystiskt typ som kommer gående kl 3 på natten, det är sådant idioter i filmer alltid gör. Man vet att om den kollar efter kommer något hemskt hända, och ändå kliver idioten ut och ska titta efter och blir mördad eller något. Nej jag är varken med i en film och är ingen idiot så jag tänker inte gå ut mer än nödvändigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela