Jennifer Andersson

Tillbaka

Publicerad 2013-08-11 21:59:27 i Allmänt,

Har haft fullt upp med att jobba på tävlingarna och sen hinna med chezter och sova. Jobbade hela fredagen på banan från halv 8 till typ halv 10 på kvällen! Så typ 14 timmars jobb, med att bygga banor, kratta överallt och stampa igen hålor. Och kolla på alla ritter förstås. Hade lunchen i stallet så skyndade mig att mocka och fixa då. Men eftersom han vilade i torsdags gick jag iväg tillsammans med Marielle till ridhuset KL 10 på kvällen! Var hemma i stallet igen vid ELVA! Haha hemma halv 12 typ och så duscha osv, sen sova och börja jobba halv 9.

Blev jobb på banan både lördag och söndag också. Så har passat på att verkligen titta på varje ekipage, hur rider dem, vilket tempo har dem, rider de med mycket/lite säte, hur jobbar de med hand och skänkel, hur är deras sits? Osv sådant man själv kan se och lära av. För min del tycker jag att det såg bättre ut när ryttaren hade lite lättare säte med rätt så stilla hand och skänkel. Sådana små hjälper som man kan se tydligt fast det blir inte så hysteriskt eller vad man ska säga. Vissa såg ut att mest åka runt medans andra verkade tro att hästen skulle antingen stanna eller skena vilken sekund som helst, ibland båda delarna.


Chezter fick vila lördag men trimmade han idag, och imorgon ska jag prova att hoppträna för Eva Örnebring på eq. Marielle undrade om jag ville passa på att vara med nu när det blir på eq, så tänkte eftersom jag ändå är så taggad på att hoppa efter tävlingarna så varför inte? Kul att se vad en annan tränare har att säga, ibland tror jag det är bra att även prova någon annan än ens "ordinarie" tränare. Då kan man få lite annorlunda tips och idéer. Ska försöka få mamma att fota/filma lite med systemkameran också! Den har inte blivit använd så mycket på sistone. Inte bra alls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela