Jennifer Andersson

Tidig morgon X 2

Publicerad 2013-08-14 07:47:24 i Allmänt,

Idag ska chezter ridas vanligt dressyrarbete blandat med lite gymnastik övningar. Inga höga hinder utan mer markarbete, öva på att hitta avstånden och ha han kvick och energisk så han får jobba igenom hela kroppen.

Igår fick han en välförtjänt skogstur i sällskap med Marielle. Tog på han snodden lite löst för han blir så lätt spänd och hög med huvudet när man kommer ut och då blir han så spänd. Men med snodden blev det bättre, när han känner att det är svårare att få upp huvudet låter han halvt bli. Så blir han inte riktigt så spänd. Ninni kunde till och med galoppera förbi utan att han reagera, det är ett stort framsteg det haha. Trodde han skulle ta chansen att flyga iväg, men nej han bromsa in lite och verkade undra vad fasen hon höll på med.

Jobbade dag igår från 06-12 och gör samma idag. Så har rast just nu, inte lite trött. Huvudet känns som mos, ska nog gå och lägga mig en stund när jag kommer hem. Men först ska jag äta lunch! Igår gjorde jag inte det utan la mig en stund och åkte direkt till stallet efteråt, sen åkte jag och några kompisar på bio så hann inte äta när jag kom hem. Sen åt jag en massa godis på bion så åt inte när jag kom hem heller.

Först när jag gått och lagt mig vid 11 kom jag på att jag inte ätit något på hela dagen. Den ända mat jag åt igår var en rostad macka vid 5 på morgonen.. Hehe ops skärpning får det bli idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela