Jennifer Andersson

Nästan spräckte nollan idag (igår)

Publicerad 2013-08-07 02:39:19 i Allmänt,

Jag har haft körkort i typ 1 och 1/2 år nu och (peppar peppar ta i trä) aldrig råkat ut för någonting, någon liiiten miss här och där men aldrig något som gjort ens en repa på bilen ;) men idag höll min nolla på att spricka, pågrund av en jäkla gumma.

Körde me Fillan på hovlandavägen (huvudled) det är 40 där och jag låg runt där, vet inte 100 för jag prata med pappa i mobilen. Och så helt plötsligt kör en tant halv ut i vägen och mitt framför mig. Slänger mig på bromsen och tutar som en galning. Svär och gormar gör jag också och tanten såg helt förskräckt ut. Nästa gång kanske hon ser sig för innan hon kör ut! (Och visst var jag duktig som hade sådan koll fast jag pratade i mobilen)

I alla fall så åkte hon inte på mig tack och lov. Hade ju Fillans pappas bil också, inte kul om det hänt något även fast det skulle varit tantens fel helt och hållet.

Men det roliga är att pappa inte direkt reagera på att han hörde mig tuta och svära. Han prata på ändå som om inget hänt. Inte orolig där inte, fick nästan påpeka för honom att jag faktiskt höll på att bli påkörd. Och han sa något i stil med "ja men det finns idioter på vägarna". Jaja nu vet jag det!

Den där tanten kan verkligen inte sett sig för alls, det är inte direkt skymd sikt så hade hon sett sig för innan hon körde ut i vägen så hade hon lätt sätt mig. Menmen ingen skada skedd, tur det bara var en 40 väg. Om ni undrar varför jag skriver så sent så är det för att jag jobbar natt just nu. Sortering av klump om 3min!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela