Jennifer Andersson

Kväll igen..

Publicerad 2013-08-26 22:51:08 i Allmänt,

Chezter blev så glad över att få rida ut!! Ojojoj det var spetsade öron och trav genom hela kroppen! När vi har slut på tävlingar att åka på så ska han få ca en vecka att få vara ute och ridas i skogen innan snön kommer, kommer han gilla!

Träningen för min del gick lite halvmotigt. Sprang ändå 1km fyra gånger igen, med styrka emellan. Men var lättare förra gången. Maria och Corinne hängde på, lättare när man har någon mer i alla fall med sig, få lite motivationshjälp/ draghjälp.

Det var ASJOBBIGT på jobbet idag. Stod och skulle "slänga säck" först. Det är när man häller ner påsarna från postlådorna på rensningsbandet. Vid rensningsbandet stod redan 4st, och vi är vanligtvis mellan 2-3. MEN alla 4 var nya och hade ingen rutin alls! Så insåg direkt att detta skulle inte gå, de sorterade knappt ut några storabrev och det åkte iväg klump (paket osv) in i trumman (en rensningsmaskin) vilket inte ska hända! Så fick hoppa in och hjälpa till. Och naturligtvis kom det massa post.

Så samtidigt som jag skulle mota undan berget med post, sortera ut klump (som i sin tur skulle sorteras ut stämplat/ostämplat), sortera ut stora brev (som i sig ska sorteras stämplat, ostämplat tunt, ostämplat tjockt) skulle jag samtidigt svara på frågor om i princip vartenda brev/packet de fick tag på. Och när de inte fråga la de fel, och jag passar inte att vara lärare. Speciellt inte när jag redan har häcken full! Egentligen skulle de längre ner på bandet sköta stora brev, men eftersom de behövde fråga om typ alla brev så fick jag agera för 3 stationer ungefär, plus vara lärare och svara på samma frågor om och om igen. Idag förtjänade jag allt en guldstjärna för min fina insatts!
Men tiden gick fort i alla fall. Hann bara kolla på klockan en gång i timmen!


Sen var jag återigen extremt duktigt och handlade på hemvägen. Lite "lyxvaror" som inte alltid finns hemma. Sen köpte jag även ett litet förråd av kattfoder. Pappa har en tendens att se på prislapparna när han handlar till offa, och offa gillar inte billigt. Men han envisas med att köpa det så då får man rycka in och köpa lite mer "exklusiv" kattmat så offa kan äta. Så två säckar torrfoder och två burkar blötmat, så nu kan hon mumsa! Hon brukar vara så fet men har blivit smalare nu eftersom hon vägrar äta maten pappa köpt. Tur hon har en förstående matte som köper något gott åt henne, lilla kattlimpan <3



Det var väl det, nu ska jag göra mig iordning och sova. Nya tag imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela