Jennifer Andersson

Kalla mig duktig!

Publicerad 2013-08-22 22:26:33 i Allmänt,

Idag har jag verkligen rört på mig. Åkte med Maria och tränade på kilene. Körde 1.1km fyra gånger, och mellan blev det olika styrkeövningar i ca 5min innan vi sprang igen. Självklart stretchades det före och efter också, plus att jag gjorde lite balansövningar. Upptäckte att jag får bättre balans under ett träningspass än annars, kanske för att hela kroppen är ingång eller något? Det är min teori i alla fall.

Sen så åkte jag till stallet och gjorde iordning till chezter, red han på lite bommar idag ihop med Fillan och några till som kom dit. Bra att man får rida med lite flera ibland, man blir så bortskämd för man är ju aldrig mer än typ 2!

Passet gick i alla fall inte alls bra. Chezter var hopplös, helt ofokuserad och sprang runt och titta på allt och alla medans han snubbla över allt och inget. Kunde använt megafon och han skulle inte hört mig. Inte lätt att rida på bommar när hästen aldrig fokuserar något på bommen utan är helt uppe i det blå. Menmen fick försöka i alla fall, kan ju bara bli bättre imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela