Jennifer Andersson

Inte sova, inte sova

Publicerad 2013-08-08 17:10:46 i Allmänt,

Känner att jag kanske håller på att få lite sömnbristsyndrom grejs. Jobbade natt i tisdags, och långnatt igår. Sov cirka 4timmar när jag kom hem på onsdagen. Sen klev jag upp som en zombie och drog mig iväg en stund till eq och hjälpte till lite. Hann inte så mycket eftersom jag skulle hinna med chezter och sedan åka och jobba långnatt.

Chezter gjorde jag mycket skrittarbete med igår, och travjoggade lite. Får ta dagarna nu som de kommer lite.

I alla fall så åkte jag direkt iväg till jobbet efter att ha hunnit duscha, vi har haft tur och haft långrast från ca halv 12-01. Så vi körde plump och hade allmänt slappt, roligt med bra arbetskamrater!;)

Men när jag slutade vid 6 åkte jag direkt till stallet och fixade allting där. Var i valet och kvalet om han skulle få täcke på sig. Så svårt nu på sommaren, det är ju inte så kallt ute men om det verkligen regnar är det skönt med täcke på. Fast om de ät inte regnar ordentligt känns det onödigt att ha, då blir det för varmt. Speciellt för chezter som inte tål värmen så bra.

Men satte på det och idag var det rätt beslut eftersom det tydligen regnar ganska bra idag. Någon gång prickar man rätt. Fast fick ju lite hjälp. Eq tävlingarna började ju idag och på något jävligt underligt sjukt vis så blir det ju alltid regn minst en dag... Vad är oddsen att det händer typ 3år i rad eller vad det blir nu?? Kommer ihåg att det var skitfint de två första åren, men sen gick allt åt helvete! Nu får det ge sig helt enkelt.

Men sen när jag kom hem var det inte att lägga sig och sova. Utan i duschen och göra sig iordning, in i bilen och sätta av mot Göteborg! (Liseberg) lyckades väl sova typ 3timmar i bilen men bra går det inte kan jag säga..

Kommer hem sent skulle jag tro. Så får passa på att sova i bilen igen. Ska ju jobba på tävlingarna imorgon och börjar halv 8, så måste boka in lite sovtid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela