Jennifer Andersson

Hemma

Publicerad 2013-08-05 23:19:28 i Allmänt,

Dagen började med en sen frukost som det alltid var, vid typ halv 12 hehe.. Man blir rätt seg men kanske är skönt att få ha det så någon gång. Fast väldigt sällan helst, i alla fall om det är flera dagar i rad. Någon dag då och då är aldrig fel.

Sen åkte jag, lillebror och morfar ut och fiska. Jag fick upp en! Och hade sådant flyt så när jag drog upp den i båten så släppte den från kroken. Så slapp försöka ta loss den (vilket jag inte skulle gjort i vilket fall som helst, morfar är expertfiskaren med flera års erfarenhet så då kan han allt få ta av fisken!)

Sen fick både bror och morfar napp direkt efter mig, vi hade lyckats träffa på ett stimm hungriga abborrar på jakt. Tyvärr släppte morfars fisk men Jacob fick upp sin, och den hade en liten fisk i munnen! Blääää men lite häftigt..

Sen hala brorsan upp ännu än.. Så blev 3 fiskar tillslut, rätt lyckat ändå.


Käka hos mormor och morfar innan vi åkte hemåt, var hemma vid halv 8 och då var det bara att packa ihop lite, sen avsläppt vid stallet och hälsade på chezter!

Han hade saknat mig sa han;) så fixade iordning till han, sen joggade vi på gruset vid eq ca en halvtimme. Han kändes pigg och rätt så fin, lite knaggligt i vänstergaloppen men blev bättre stundvis. Ska köra ett ordentligare dressyrpass imorgon tänkte jag.

Mamma och per är så snälla och jobbar en varsin arbetsdag på eq imorgon så jag bara behöver jobba 3 dagar själv istället för 5! Tack så mycket!:)

(Bild på min tremenings katt, en cornish rex) en fulfin katt som mamma säger ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela