Jennifer Andersson

Dagen slut

Publicerad 2013-08-12 21:55:22 i Allmänt,

Hoppträningen idag gick rätt så bra. Ibland blir det lite mycket tanke och lite handling eller vad man ska säga, det är bättre att man bara rider och hittar känslan för tempo osv så blir det perfekt. Vi värmde upp med lite travbommar på små serpentiner och Chezter var fin där, lite ovillig att verkligen jobba igenom men då gäller det ju att rida ordentligt. Så lite fick jag kämpa för att få han med mig. I galoppen körde vi klockan med tre bommar, då kändes han skitfin i vänster varv men blev lite hängig och dragande i högervarvet. Ska börja rida mycket bommar nu tänkte jag för att verkligen hitta tempot och känlsna ordentligt, var lite fram och tillbaka idag. Finslipa lite så blir det perfekt nästa gång.
 
Sen hoppa vi lite bana med någon linje och där låg hindrern på lite blandad höjd. Jag tycker det blir svårare att rida en bana där hindren är på blandad höjd, man rider ju inte på samma sätt mot ett räcke på 70 som man gör mot kanske en oxer på 1m. Där gick det bra överlag, vissa rundor blev helt perfekta (när jag bara red) och vissa rundor skulle jag "tänka" och då blev det sisådär. Men när det satt var känslan amazzzing!
 
Har nu också anmält mig till christinehamn den 24, 100 och 105. Får se hur det går, ska sattsa på bättre än förra gången i alla fall ;)
 
Mamma var med och tog lite kort!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela