Jennifer Andersson

Tisdagen

Publicerad 2013-04-03 00:31:03 i Allmänt,

Idag (eller igår om man ska vara noga, kl är över 12) har jag och Fillan ridit ut på en härlig tur i solen! Red bort till kilene och travade fram och tillbaka på grusvägarna där, så himla roligt. Chezter var på glatt humör och njöt verkligen, gjorde vi alla.

Skönt för han att få röra på sig efter hoppträningen igår. (Som jag kanske skriver om sen) i alla fall så tror jag det är bra att låta hästen röra på sig dagen efter träning, så de inte stelnar till i musklerna och lätta upp ifall de har träningsvärk. Inget vanligt ridpass men i alla fall en ordentlig skrittur på ca 30-60min. Gärna lite joggning också, bara för att de ska få röra lite på sig. Blev ett perfekt sådant pass idag. Visst han blir ganska spänd och taggad ute men det är bra för hästarna tror jag att komma bort från väggar och staket ibland och bara mer får vara och ha kul!:)

I alla fall på kvällen har jag varit hos Fillan och käkat pizza (Fillan tog yoghurt!) och sen sett på The hobbit. Som var bra utom att de missat typ 1/3 av hela skiten (läst boken) och det var asdåligt... Får hoppas att de gör en till del, men tror inte det blir något för så länge var det inte kvar av en filmversion. Så de nöjde väl sig. Helt enkelt med 2/3.... Dåligt..

Nu är jag hemma i alla fall och ska väl någon gång när jag får lust dra mig MIT sängen, någon gång..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela