Jennifer Andersson

Dagens ridpas

Publicerad 2013-04-25 20:42:05 i Allmänt,

Gick iväg till fibern idag tillsammans med lillis och Svea, blåste något fruktansvärt! Nackdelen ibland med att rida nära vatten ;) chezter vila ju måndag och logerades tisdag och vila åter igår så han var pigg och spänd idag.. Men han lyssna helt ok på bettet men dom sagt vi var ute, det blåste som f*n och han har haft tre slappare dagar.. Så att han var pigg och stark är inte så konstigt.

De körde även ut hindren till fibern medans vi red (äntligen! :) ) men då blev ju chezter inte lugnare direkt ;) i traven gjorde jag mycket skrittövergångar och öppnor och i galoppen växla jag först mellan att rida på fram och ta tillbaka honom innan jag trimma han lite på volten när han lugnat ner sig lite, då släppte han och blev bättre :) får vi se hur bättre funkar imorgon på träningen!! Taggad på att hoppa nu, tycker jag mest trampar på samma fläck och inte kommer längre.. Men nu får det bli slut med det!

Så imorgon blir det snabba ryck när jag slutar kl 10. Får ta 10.20 bussen hem och då borde jag vara hemma ca 10.40 så byta om och åka till stallet så blir kl 11.10. In med hästen och gå mot hrf 11.35. Det blir görbra det! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela